domingo, 22 de marzo de 2009

U 10 -------------------------------------------------------------------


Comprenssió Escrita:

-  Llegir un text descriptiu amb la velocitat lectora adequada.

 Comprendre el contingut global d’un text descriptiu.

Vocabulari:

Classificar les paraules segons el camp semàntic a què pertanyen.

Buscar paraules d’un mateix camp semàntic.

Expressió Escrita:

Diferenciar les parts d’una carta.

Identificar el llenguatge col·loquial utilitzat en les cartes familiars.

Escriure una carta familiar amb l’estructura adequada.

- Ser  capaç d’expressar els seues sentiments en una carta familiar.

Ortografia:

Identificar el fonema [dZ ] i  relacionar-ho amb les grafies j, g, i els dígrafs tj, tg.

Completar de forma correcta paraules amb j, g, tj, tg.

Gramàtica:

Diferenciar el subjecte i el predicat d’una oració i els nuclis corresponents.

Reconéixer els elements gramaticals que formen el grup del subjecte.

Expressió Oral:

Diferenciar l’emissor, el receptor, el missatge i el canal en un text publicitari.

Interpretar el missatge implícit en un text publicitari.

 



U 9 ------------------------------------------------------------------


Comprensió Escrita:
- Llegir el text presentat amb la velocitat lectora adequada.
 Extraer informació de la lectura realitzada. 
- Comprendre el contingut del text i  relacionar-ho amb uns altres aprenentatges.

Vocabulari:

Localitzar en el diccionari el significat d’estrangerismes i de neologismes.

Incorporar en les produccions orals i escrites el vocabulari treballat.

Expresió Escrita:

Identificar la idea general i les secundàries en un text expositiu.

Reconéixer la necessitat de seguir un ordre en l’exposició d’un tema.

- Escriure un text expositiu breu a partir dels models presentats.

Ortografia:

Escriure correctament paraules amb b i amb v.

Corregir les produccions amb la consulta en el diccionari.

Gramàtica:

Identificar les preposicions i la funció que tenen en l’oració.

Classificar les preposicions en simples i compostes.

Reconéixer les conjuncions i la funció que tenen en l’oració.

Identificar algunes locucions conjuntives.

Expresió Oral:

- Servir-se de diferents recursos gràfics per a fer una exposició oral.

Exposar els seus arguments respectant les normes bàsiques de comunicació.

- Saber guardar el torn de paraula i respectar les opinions alienes.

U 8 ------------------------------------------------------------------


Comprenssió Escrita:

- Comprendre i donar una opinió crítica sobre el contingut dels poemes.

Respondre les preguntes de comprensió del text.

- Relligir i observar la forma dels poemes presentats per a comprendre’n el contingut.

Vocabulari:

- Definir verbs a partir dels models presentats.

Identificar l’estructura dels cal·ligrames presentats.

Comprendre el contingut d’un cal·ligrama i el relacionar-ho amb la representació gràfica que té.

Ortografia:

Reconéixer el mateix so a final de paraula per a les lletres b/p, d/t, g/c.

Escriure correctament les lletres b/p, d/t, g/c, a final de paraula.

Gramàtica:

- Identificar els adverbis en una frase i reconéixer la informació que ens donen sobre el verb.

Diferenciar els adverbis de lloc, de temps, de manera o de quantitat.

- Reconéixer algunes locucions adverbials en una oració.

Expressió Oral:

Llegir amb la pronúncia, l’entonació i el ritme adequats les estrofes encadenades presentades.

Crear estrofes encadenades.

- Utilitzar el codi oral i escrit en situacions formals i informals per a expressar idees, opinions i sentiments.

 



U 7 ------------------------------------------------------------------


Comprenssió Lectora:

- Llegir i comprendre el contingut de textos diferents.

- Reconéixer que un text pot servir per a extraure informació i per a divertiment.

Vocabulari:

- Definir adjectius a partir dels models presentats.

Expressió Escrita:

Localitzar en un text els fragments amb diàleg.

Identificar les marques que assenyalen el diàleg en un text i reconéixer els interlocutors.

- Reconéixer el llenguatge utilitzat en el diàleg.

Escriure una conversa dins d’un text narratiu.

Ortografia:

-Completar un text amb els signes de puntuació treballats.

- Reconéixer la funció dels signes de puntuació en un text i  utilitzar-los en les produccions pròpies.

Gramàtica:

- Diferenciar les formes simples i compostes dels verbs.

- Utilitzar correctament les formes del verb haver per a fer les formes compostes.

Reconéixer l’estructura de la forma perifràstica amb el verb anar.

Expressió Oral:

- Ser capaç d’elaborar preguntes per a fer una entrevista a un company o una companya.

Realitzar una entrevista oral respectant les normes bàsiques de comunicació establertes.